logo

Carlotta - databasen för museer

446 :: Försäljningsarbete och reklam

Objektbeskrivning
Sales promotion, metoder använda av industri- och affärsföretag för produk-ternas avyttring (ex. försäljare, skyltning, rabatterbjudanden, utsträckt kredit); marknadsundersökningar; försäljningskampanjer; specialister (ex. försäljnings-chef, handelsresande); användning och utveckling av annonsering; medier (ex. affischer, reklampost, annonstavlor, tidningar och tidskrifter, radio); särskild teknik och forskning; program för annonsering; specialister (ex. reklamkonsulter, annonsförfattare); reklambyråer; överhetlig reglering; etc. [447]
OCM-kod
446
OCM-namn
Försäljningsarbete och reklam
OCM-beskrivning
Sales promotion, metoder använda av industri- och affärsföretag för produk-ternas avyttring (ex. försäljare, skyltning, rabatterbjudanden, utsträckt kredit); marknadsundersökningar; försäljningskampanjer; specialister (ex. försäljnings-chef, handelsresande); användning och utveckling av annonsering; medier (ex. affischer, reklampost, annonstavlor, tidningar och tidskrifter, radio); särskild teknik och forskning; program för annonsering; specialister (ex. reklamkonsulter, annonsförfattare); reklambyråer; överhetlig reglering; etc. [447]
Tillhör OCM
44 :: Försäljning och marknadsföring